Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Sunday, September 11, 2011

Prof Hijrah D'Madinah (PhD): Bahagianya Mereka

Pada 7.9.11, aku dan suami dapat bertemu Prof Dr Hj Muhd Kamil sekeluarga di KLIA. Kami berdua adalah tetamu terakhir sebelum mereka berlepas ke Madinah; bumi hijrah yang mendamaikan. Melalui blog Prof, kami tahu Prof bermalam di Pan Pacific Hotel KLIA, mereka akan berlepas pada pukul 3 petang dan check-in sekitar pukul 12.00 tgh - 1 ptg. Kami tawaf dua kali untuk mencari Prof sekeluarga di Dewan Berlepas. Sekitar lebih kurang pukul 1.10 tgh, di celah-celah orang ramai kami ternampak kelibat mereka yang sedang bergegas ke gate pelepasan. Hatiku berbisik: "Alhamdullillah...memang rezekiku dapat bertemu mereka kali ini." Dek keterujaan, tanganku terketar-ketar semasa merakamkan gambar mereka sekeluarga dan menjadikan beberapa gambar penting tidak begitu jelas kelihatan.  

Prof Dr Hj Muhd Kamil merupakan boss kami semasa kami berkhidmat di UiTM Johor dulu di mana beliau sebagai (1) Timbalan Pengarah Akademik dan  juga (2) Pengarah Kampus. Banyak yang kami pelajari darinya dan banyak yang beliau sekeluarga bantu kami sekeluarga. Jasa Prof sekeluarga dikenang sampai bila-bila. Hanya Allah swt sahaja yang mampu membalasNya. Kini, mereka sekeluarga sedang berbahagia di bumi haram Madinah.
Sofea Menangis, Roza Melambai
Melangkah Masuk...


Bersama Prof Sekeluarga
Prof  Beri Passport 

No comments:

Post a Comment