Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Sunday, May 15, 2011

Perkahwinan Hapus Duka (PhD): Tengku Zawyah Tahniah!

Rayyan dan Tengku Zawyah
Aku hanya tahu Tengku Zawyah sebagai bekas isteri Datuk K dan panggilannya TZ. Aku kagum dengan ketabahan beliau dan anak-anaknya mengharungi detik-detik pahit dan getir perkahwinan lalu. Aku seolah-olah dapat merasakan kesedihan dan keperitannya. Hati sendiri merana. Kerenah anak-anak yang sedang meningkat remaja. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.  Kalau aku ditempat TZ, mungkin aku tak sanggup nak menonton rancangan hiburan di TV! 

Sesungguhnya, Allah swt yang Maha Pengasih pasti memberi ganjaran pada orang yang tabah dan sabar. Akhirnya, TZ dipertemukan dengan Rayyan. Diperkukuhkan ikatan pertemuan dengan ikatan pertunangan pada 26 Februari 2011 dan perkahwinan pada 12 Mei 2011 lalu. Gambar-gambar ini kuambil dari Akhbar Harian Metro 14 Mei 2011. Didoakan perkahwinan TZ kali ini kekal hingga akhir hayat. Tahniah buat TZ dan Rayyan. Teringin nak tengok TZ bertudung...amin 3x [Nota: Nama suaminya mengingatkan aku dengan rancangan Ar-Rayyan di Astro Oasis ]
TZ bersama rakan2 meraikan
Anak TZ dan rakan artis yg hadir



No comments:

Post a Comment