Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Friday, May 6, 2011

Penang Hamba Datang (PhD): Round Satu Pulau

Cuti persekolahan Mac lalu, suamiku membawa kami sekeluarga jalan-jalan pusing satu Penang (belah pulau). JJCM kali ini adalah permintaan ibu mertuaku. Achik Fauziah ikut sama tetapi bapa mertuaku tidak ikut serta. Kasihan tengok wajah bapa mertuaku...sukar nak diceritakan. Ini adalah pengalaman pertama aku jalan-jalan Penang dalam satu pusingan lengkap. Ada banyak tempat-tempat baru buatku. Selepas solat Dhuha kami memulakan perjalanan. Perjalanan bermula dari jambatan Pulau Pinang, diikuti susur pantai melalui Bayan Lepas Highway, kemudian ke Balik Pulau, Teluk Bahang, Pantai  Batu Feringgi dan berakhir dengan menaiki feri pulang ke Telok Air Tawar. Ada banyak gambar tapi berikut adalah gambar kenangan yang penting buatku.

Jambatan Pulau Pinang
Pemandangan Dari Jambatan










Pulau Jerejak
Pulau Jerejak Dah Komersial










Belakang Airport Bayan Lepas 
Highway Balik Pulau- belum dibuka










Pokok durian Balik Pulau
Laluan ke Air terjun  Titi Kelawang










Pemandangan Selat Melaka
Empangan Telok Bahang










Pusat Falak Sheikh Tahir
Air Terjun Telok Bahang












Danish catch this!
Masjid Terapung Batu Feringgi










Dalam Feri
Makan tengahari di Padang Kota

No comments:

Post a Comment