Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Tuesday, January 31, 2012

Perasaan Hati Dicintai(PhD): Selawat Nabi


Selawat Nabi
sumber: http://cheritasesuatu.blogspot.com
Kelmarin, sewaktu lagu "Awan Nano" dinobatkan menjadi juara AJL ke-26, aku secara spontan memberitahu suamiku bahawa tajuk lagu ini mengingatkan aku tentang peristiwa awan yang sentiasa melindungi Nabi Muhamad saw. Semalam, aku bertambah sebak bila mendengar Ust Don (nada suara Ust yang tersekat-sekat menahan sebak dan air matanya bergenang) bercerita tentang saat-saat kewafatan Nabi Muhamad saw dalam program 30 Minit Bersama Ust Don, TV Al-Hijrah yang bertajuk "Cinta Rasul".  Di siaran yang sama, program bertajuk "Men Around the Prophet" pula disajikan dengan kisah Saidina Abu Bakar As-Siddiq dan Saidina Omar Al-Khattab.
Rindunya padamu, Ya Rasullullah. Rindukan saat-saat manis berada di zon Raudhah, Masjid Nabawi Al-Munawarrah pada 2009. Khabarkanlah rasa rindu dan cinta ini dengan berselawat pada baginda, berselawatlah sebanyak mungkin agar rasa cinta dan rindu ini tidak hilang dari hati yang sentiasa lalai atau dilalaikan. Sungguh indah...selawat kita ini akan didengari oleh Nabi Muhamad saw dan baginda mendengarnya dengan penuh rasa kecintaan. Rasa cinta baginda pada ummahnya, yang mahukan semua pengikutnya masuk ke syurga yang kekal abadi.

[Nota: Beberapa hari lagi kita akan menyambut Maulidur Rasul]

No comments:

Post a Comment