Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Tuesday, January 24, 2012

'Prosperity' Hangat Dirasai(PhD): Tahun Baru Cina

sumber: princessredbloodsnow.blogspot.com
Dua hari (21 Jan) sebelum Tahun Baru Cina, adikku Farid mengikat tali pertunangan dengan gadis pilihannya. Alhamdullillah (3x) majlis berjalan lancar walaupun aku sekeluarga tidak berkesempatan turut serta. Terima kasih yang tidak terhingga kepada adik-adikku yang lain iaitu Ajit & Ann, Ina & Yusuf, Nizam & Linda serta Adam dan orang Felda yang membantu mak & abah menguruskan majlis tersebut. Tidak lama lagi, bertambahlah bilangan ahli keluarga. Didoakan agar Farid dan tunangnya sentiasa tabah dan bersabar dalam mengharungi alam pertunangan sementara menanti hari bahagia. 
McDonald Puncak Alam
Sumber: blog.najahudin.com
Tahun Baru Cina atau sebutan biasanya bagiku ialah Hari Raya Cina, sekolah akan bercuti. Ketiga-tiga anakku bercuti juga. Dinie yang jauh di Terengganu pun balik. Sewaktu dalam perjalanan mengambil Dhia pulang bercuti, aku terpandang McDonald di pekan Kuala Selangor. Aku terus teringat bahawa 'prosperity' burger di McDonald hanya ada pada bulan cuti perayaan Tahun Baru Cina. Hahah! Boleh nikmati 'prosperity' burger di McDonald Puncak Alam bersama anak-anak. Dhia...anak yang paling seronok kerana makanan bercitarasa barat memang kegemarannya!

Restoran Hj Sharin Low
Ada sesuatu yang mencuit hatiku pada cuti kali ini - tentang anakku Danish. Danish dengan penuh keyakinan memberitahuku agar menyediakan baju raya pada hari raya nanti. Aku bertanya padanya: "Danish nak pergi beraya ke rumah kawan atau cikgu berbangsa Cina ke?" Rupa-rupanya Danish fikir, asal hari raya mesti pakai baju raya. Setelah mendengar penjelasanku, baru Danish faham bahawa raya kali ini bukan Hari Raya Aidil Fitri!

Selamat tahun baru Cina kepada guru mental arithmetik anak-anakku semasa di Segamat dahulu iaitu Cikgu Lim Ching Yam dan isteri. Moga Pusat Tuisyen Bistari Gemilang, Segamat (07-931 3536) yang diusahakan Cikgu Lim terus maju dan dapat membantu rakyat Malaysia. Tak lupa juga pada Cikgu Tan suami isteri di Taman Bunga Raya, Segamat (sebelah rumah mama papa) yang gigih memberi tunjuk subjek UPSR kepada Dinie dan Dhia dahulu. Jasa keluarga Cikgu Lim dan Cikgu Tan sangat-sangat kami kenang dan hargai sampai akhir hayat.

No comments:

Post a Comment