Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Friday, January 6, 2012

Padat Hari Disember(PhD): Kenangan Manis

Danish main air di PD Tiara 
Di sebalik kepahitan bulan Dis 2011, ada kemanisan yang dirasai. Itulah janji Allah swt...di sebalik kesusahan pasti ada kesenangan. Aku hanya insan biasa. Berita sedih dan gembira disambut dengan air mata. Namun, kali ini...bunyi tangisan hanya kedengaran di hati, tiada air mata yang mengalir di pipi. Aku sendiri tidak mengerti. 

Sambut birthday Dhia tahun ini di Port Dickson, sambil bersantai di PD Tiara Beach Resort. Ada kolam baru untuk kanak-kanak yang membolehkan Danish seronok bermain air dan bermain bola dengan abang-abangnya. Sempat juga pergi ke PD Ostrich Showfarm dan bermain kereta lumba di litar PD Xtreme Park. Tak sangka di litar ini, kami bertemu rakan yang tinggal di Puncak Alam juga! Gembira melihat anak-anak ketawa! Hilang sementara kerisauan tentang sakit abah walaupun dalam tiap masa terluang...terbayang wajah abah yang menahan kesakitan.
Birthday Dhia di Pizza Hut, Port Dickson
PD xTreme Park
PD Ostrich
Ular pun ada di PD Ostrich
Berita mewar-warkan bahawa keputusan PMR diumumkan pada 22 Dis. Aku berkeras mahu mengambil keputusan di sekolah Dinie di Besut daripada mendapat tahu melalui sms. Baru ada 'feel'! Dan apa juga keputusan yang dianugerahkan Allah swt kepada Dinie...bakal menjadi pembakar semangat untuk Dhia dan Danish. Kami sekeluarga, kemudian, bermalam di Wakaf Che Yeh. Merasai suasana pasar malam Wakaf Che Yeh, dari malam hingga dinihari memberi satu pengalaman yang menarik. Riuhnya seakan berada di KL aje! Sebelum pulang ke Puncak Alam, singgah bersarapan nasi dagang dan nasi kerabu Kelantan di rumah adikku, Aro (Dr Suhaila sebenarnya). Sedap hingga bungkus untuk bekalan dalam perjalanan!
Tahniah Dinie!
Terima kasih Aro, Wakaf Che Yeh
Sebelum pulang ke Penang, aku mengajak keluarga menghadiri majlis perkahwinan Ustaz Shahzam di Sabak Bernam pada 24 Dis. Ustaz Shahzam adalah salah seorang guru tahfizku dan isteri Ustaz pula merupakan salah seorang guru di sekolah Dhia sekarang. Terlalu kecil dunia ini...pusing-pusing jumpa juga! Setelah pulang bercuti dari Penang, aku berkesempatan menghadiri majlis perkahwinan anak sulung, Dekan FSKM di Shah Alam pada 31 Dis. Padat aktiviti bulan Disember 2011 sebelum menyambut kedatangan tahun 2012 yang lebih mencabar.
Selamat Pengantin Baru Ustaz
Tahniah Prof Dr Zainab...dpt menantu

No comments:

Post a Comment