Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Friday, November 18, 2011

Pi Hitung Diriku (PhD): Cinta Allah


Rancangan Muhasabah Diri bertajuk "Diusir dari memasuki syurga" disampaikan oleh Ustaz Don Daniyal di TV Al-Hijrah semalam benar-benar mengajak aku mengimbau sifat takkabur dalam diri. Dalam program ini, pengertian takabbur dirujuk kepada sebuah hadis iaitu ".......takabur adalah menolak kebenaran dan menghina orang lain." Mendengar contoh yang diberikan oleh Ustaz, membuatkan hati terdetik: "Pernahkah aku berbuat demikian?" Fikiran merayau masuk ke terowong waktu. Takkaburnya aku...Astaghafirullah (100x)

Tiba-tiba kembara fikiranku ke masa lampau terhenti dek alunan nasyid oleh kumpulan Rabbani bertajuk Kerlipan Cinta di kaca TV. Menghayati bait-bait lagu tersebut membuatkan diri menilai rasa cinta pada Allah swt, tuhan Yang Maha Pengasih. Yang pasti...cinta Allah adalah cinta abadi, sentiasa ada walaupun hambaNya ini seringkali tidak menghiraukan cintaNya. Diri ini banyak mengejar cinta lain dari cintaMu, Ya Allah. Cinta lain, cinta yang sementara. Cinta yang mungkin kecundang dek godaan dan dugaan di sepanjang perjalanan atau dipisahkan oleh kematian.
Kerlipan Cinta oleh Nasyid Rabbani
Hidayah...
Kerlipan Cipta Cintaku
Harum Rembulan Mawar
Dingin Dihakis Cita

Keseorangan...
Aku...
Masih menghitung diri
Kesiangan yang panjang
Ingin mengisi hati...

Padamu kasih
Satukan aku
Dengan rahmatmu
Dengan kalimah
Malam Siangku
Berliku liku 
Duri Dugaan
Siratan Cinta

Biar di jemala mentari
Dan di bahu gunung berapi
Pasrahku abadi untukMu...untukMu

Ku kembara setia di sisinya
Ku inginkan bahagia abadi
Ku impikan sentosa naungannya
Selamanya...

No comments:

Post a Comment