Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Sunday, November 13, 2011

Pengantin Harap Dirai(PhD): Moga Bahagia Selalu


Pelbagai cara pasangan mempelai ingin abadikan hari bahagia tersebut. Ada yang mementingkan konsep persandingan seperti konsep dalam taman, hitam putih dan tradisional. Ada yang mementingkan tarikh cantik seperti tarikh 11.11.11 yang kebetulan jatuh pada hari jumaat yang mulia. Walau apa jua pilihan mereka, diharap pasangan dan keluarga sentiasa meletakkan keredhaan Allah swt sebagai tangga teratas dalam penentuan dan pelaksanaan pilihan
Hanim dan suami, Segamat, Johor
Moga pasangan ini bahagia hidup berumahtangga hingga ke akhir hayat. Sekiranya badai melanda dalam bahtera perkahwinan nanti, ingatlah saat-saat bahagia ini. Ingatlah bagaimana hati yang penuh rasa cinta terpancar di wajah suami isteri yang berseri-seri. Cahaya cinta bukan hanya untuk hari pernikahan dan persandingan. Cahaya cinta bukan hanya untuk dilakonkan pada hari-hari tertentu. Pasangan hendaklah sentiasa menyuburkan cahaya cinta ini dengan cahaya iman sepanjang waktu, walau di mana jua berada. Cahaya cinta tanpa dipagari cahaya iman akan mudah putus asa ketika dilanda badai dan akan mudah terpedaya ketika dilanda godaan. 

Sokongan seluruh lapisan masyarakat dan keluarga dapat membantu mengukuhkan mahligai perkahwinan mereka ini.  Kepada pasangan ini, kita ucapkanlah kata-kata berinspirasi, nasihatilah dengan penuh hikmah dan tunjukkanlah nilai-nilai mulia berkeluarga yang diperintahkan oleh Allah swt. Dengan kerjasama semua....kita semua mampu mencapai matlamat utama hidup ini iaitu mendapat redha Allah swt. Kukuh institusi keluarga maka kukuhlah bangsa, agama, negara dan ummah.
Linda dan Syahril, Teluk Air Tawar, Penang
Rahmat dan Zaitun, Kulim Kedah
Nota: Tahniah untuk Ustaz hafazanku yang akan melangsungkan perkahwinan pada 24 Disember 2011 ini.

No comments:

Post a Comment