Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Sunday, November 27, 2011

Penerokaan Hargai Dunia (PhD): Pusat Sains Negara

Pintu Gerbang Pusat Sains Negara
Destinasi pertama cuti sekolah hujung tahun 2011 ini ialah Pusat Sains Negara (PSN). Dinie demam tapi dia tetap bersemangat untuk pergi. Harga tiket masuk amatlah murah dibandingkan dengan nilai ilmu yang diperolehi pengunjung dan nilai penyelenggaraan barang-barang pameran di pusat ini. Bagi kami, satu hari suntuk memang tidak mencukupi untuk menghayati semua pameran di PSN ini. Masih ada tempat yang kami tak sempat nak tengok. Namun, kalian jangan risau, solat masih boleh dikerjakan walaupun seharian di sini. Ada surau yang selesa untuk digunakan. Bagi pengunjung wanita, jika terlupa bawa telekung, telekung juga ada di surau ini. Kalau lapar...ada cafe yang terletak di atas bukit berlatar belakang taman. Cantik sungguh pemandangannya. Dan ada juga van  bergerak Restoran Ayamas di pintu masuk PSN. 

PSN dari Jejantas
Cuti sekolah ini...jika berada di Kuala Lumpur (lokasi sebenar PSN), ambillah kesempatan untuk membawa keluarga ke sini. Boleh tambah ilmu, boleh 'refresh' ilmu dan boleh eratkan hubungan sesama ahli keluarga dan rakan. Terasa ruginya kalau rakyat Malaysia tidak memanfaatkan fasiliti ilmu yang telah disediakan oleh negara. Tidak semua negara di dunia ini yang punya galeri seperti ini. PSN di negara ini dari tiada menjadi ada dan daripada ada menjadi lebih baik. Syukurilah nikmat ini selagi ianya ada. 

Taman Pra-Sejarah
Pameran Robotic
Dhia Bagaikan di Permukaan Bulan
PSN Tersergam Indah 1996
Model Robot dari Kertas
Macam kat Aquaria
Danish & Transformer
Dinie & Gadis Robot

No comments:

Post a Comment