Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Friday, February 10, 2012

Penyeri Hati D'jiwa (PhD): Cinta Rasullullah

Buku Kelebihan Selawat
Februari kali ini sungguh berseri kerana sambutan Maulidur Rasul. Kisah Nabi Muhamad saw diceritakan di TV [ Al-Hijrah, TV9, TV3, TV1 dan Astro Oasis]. Pelbagai gaya penyampaian penceramah hingga menyentuh perasaan dan mengetuk pintu hati. Maka terpancarlah cahaya cinta dan terlerailah rasa rindu kepada kekasih Allah swt, Nabi Muhamad saw. Ahh...barulah terasa nikmat menonton TV kerna programnya punya "roh baik". Teruskanlah usaha sebegini agar rakyat Malaysia boleh menikmati program yang membawa ketenangan jiwa. Percayalah...jiwa tenang, hati jadi senang, fikiran jadi rasional, akhlak jadi sopan, hidup tambah bahagia, masyarakat jadi sepakat, negara jadi lebih makmur!
Lagu Best : "Solatlah Dulu"

Sewaktu cuti sempena Maulidur Rasul pada 5 Feb yang lalu, kami sekeluarga menghadiri majlis merai menantu di Kuantan, Pahang, rumah Prof Madya Hj Razali Ismail dan Kak Yah. Tahniah untuk Zaim dan Atikah, moga jodoh berpanjangan hingga ke syurga. 

Semasa berada di Kuantan Parade, ku sempat membeli CD Selawat, CD Iwan Syahman (bekas penyanyi dangdut) serta buku Kelebihan Selawat oleh Maulana Muhamad Zakariya. Buku Syamail Muhamad saw telah "sold out" di semua kedai yang ku kunjungi. Walaubagaimanapun, apa yang kuingin telah ditemui dalam buku Kelebihan Selawat iaitu tip melihat Rasullullah saw di dalam mimpi. Namun yang membuatkan aku lebih terharu ialah kata-kata ahli Sufi Parsi (mukasurat 114): 
"Pertemuan atau perpisahan tidak mempunyai nilai dibandingkan dengan kegembiraan kekasih dan mencari sesuatu yang lain daripada kegembiraannya adalah satu kesalahan (di dalam percintaan)"
Marilah kita sama-sama kuatkan azam untuk memberi kegembiraan kepada Rasullullah saw dengan mematuhi perintah Allah swt dan mengikut sunnah Nabi Muhamad saw. InsyaAllah...kita pasti gembira bertemu dengan baginda kelak.
Ana Ikan Bakar Petai, Tanjung Lumpur
Riverview Kuantan
Surau Klasik di Restoran Ikan Bakar
Zaim dan Atikah

No comments:

Post a Comment