Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Sunday, February 27, 2011

Cinta Memancing


Memancing adalah hobi suamiku. Aku pula hanya tahu memegang joran dan memasak hasil tangkapan. Sejak berhijrah ke Darul Ehsan, beberapa destinasi berpotensi telah kami terokai. Di antaranya ialah Pulau Indah, Pantai Remis, Pantai Sembilang, Tanjung Karang dan Pantai B.N.O., Sabak Bernam. Jika suamiku melihat lokasi ini sebagai tempat memancing, aku pula mengambil kesempatan untuk menyaksikan keindahan alam ciptaan Ilahi dan anak-anak pula menjadikan lokasi ini sebagai tempat rekreasi. Cinta memancing membawa kami ke dunia cinta keluarga, cinta alam semulajadi dan cinta Allah swt. Syukurlah atas segalanya. Ya Allah, Sesungguh Engkau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Pantai Remis, Kuala Selangor ( Cuti Sekolah Dis 2010)
Pantai Remis menjelang senja
Layang-layang terbang tinggi

        











Pulau Indah, Klang ( Awal Feb 2011)
Cantiknya pemandangan muara ini..
Berlatar belakang Jeti memancing










Jeti Memancing Pier I Laguna Park
Jeti Memancing Pier II Laguna Park














Pantai B.N.O., Sabak Bernam (Hujung Feb 2011)
Bangau Berterbangan Riang
Indahnya Pantai Rekreasi B.N.O

Jeti ke Kelong Paradise
Sampan Nelayan Berlalu Pergi

No comments:

Post a Comment