Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Thursday, July 7, 2011

Pagar Halaman Dibuat (PhD): Elak Gangguan

Marhaban 2010 - Para bapa dan anak
Marhaban 2010 - Para ibu dan anak
Sejak berpindah rumah di Puncak Alam, entah mengapa tidak berkesempatan untuk membuat majlis "house-warming". Namun, aku bersyukur kerana kejirananku telah membuat program marhaban (beraya dari rumah ke rumah sambil berselawat) pada bulan syawal tahun lepas. Semasa marhaban, aku sempat membawa buku kecil untuk mencatat kesemua nama-nama jiran yang turut serta. Nama pasangan yang tercatat ialah Rahman dan Norkhairiah, Hafiz dan Adilah, Hanafi dan Husna, Yusri dan Siti, Rahmat dan Saidatul Hajar, Rafi dan Azah, Saman dan Azi, Maznin dan Zaridah, Azizul dan Rozi serta Redza dan Nawal. Seronok dapat berkenalan secara dekat dengan mereka. Mereka semua sangat baik hati dan peramah. Kini, jiranku adalah keluargaku yang terdekat. 

Satu lagi perkara yang aku tidak buat sewaktu mula-mula masuk rumah ini ialah membuat dinding maya. Aku hanya menyemarakkan bacaan Al-Quran setiap hari dan bacaan Yassin tiap-tiap minggu. Kekadang bacaan dibuat sendiri, kekadang bacaan dialunkan melalui CD. Itu jika aku ada di rumah. Jika aku tiada di rumah, siapa yang nak menyemarakkan bacaan tersebut? Hahah...apa lagi masa inilah syaitan dan iblis ambil kesempatan! Itulah padahnya apabila membuat sesuatu tanpa/cetek ilmu.  

Syukurlah...aku berjumpa Ustaz Salman bin Azizan yang boleh merawat rumahku. Aku temuinya sewaktu mengusahakan cara lain untuk mengubati demam suamiku. Rupanya...bukan manusia sahaja kena rawat, rumah pun kena rawat. Rumah pun berpenyakit! Terimakasih Allah kerana menemukan aku dengan keluarga Ustaz Azizan yang tinggal di Batu 6 Sementa, Jalan Kapar, Klang (hp: 019-203 6367, 019-2561037 dan 012-3363247). Itulah pertama kali mendengar nama tempat Sementa! Namun, aku mesti terus istiqamah menyemarakkan bacaan Al-Quran dan ibadah lain agar rumahku ini menjadi pilihan kunjungan Malaikat Rahmat setiap saat.

No comments:

Post a Comment