Tinggal hanya dua hari lagi kita rakyat Malaysia akan pergi mengundi. Selamat mengundi kepada rakyat Malaysia yang layak dan berdaftar. Dirikanlah solat istikharah selalu sebelum membuat pemilihan. Moga pilihan kita adalah pilihan yang mendapat petunjuk dari Allah swt. Percayalah... pilihan Allah swt sangat sempurna lagi menyempurnakan.


Jika ada sebarang kesilapan/ketelanjuran dalam blog ini, silalah hantarkan peringatan kalian di sharifahaliman@gmail.com. Itulah tanda kita saling ingat mengingati akan balasan hari akhirat. Selamat beristiqamah dalam amalan ibadah yang dikerjakan.

Monday, November 19, 2012

Percutian Hadiah Darimu(PhD): Cameron Highlands Nyaman

Pintu Masuk Taman Agro Mardi
Cameron Highlands Pahang menggamit lagi. Hadiah percutian (29/9/12- 1/10/12) istimewa ini kuterima dengan penuh kegembiraan. Pertama, tempat sejuk dan nyaman memang kesukaanku walaupun sudah beberapa kali bercuti di sini. Kedua, suasana nyaman mampu membuatkan kotak fikiran lebih bebas mengarang "kertas kerja". Ketiga, Danish yang kebetulan cuti sakit akibat luka di kepala, dapat berehat dengan lebih tenang.

Explorasi kami kali ini banyak bertumpu di Taman Agro Teknologi, Stesen Mardi Cameron Highlands. Kami masuk di taman ini di hujung waktu lawatan, maka tempat jualan telah ditutup dan waktu lawatan juga terhad. Dengan waktu terhad ini, kami masih sempat menikmati keindahan taman anugerah Allah swt dan menghargai hasil usaha insan yang terlibat dalam memelihara keindahan alam. Syukur atas nikmatNya. Alhamdullillah (33x).

Pejabat Stesen Mardi
Burung di Taman Agro Mardi

Satu Malaysia di Taman Agro Mardi
Nyamannya Taman Agro
Serlahkan Cantiknya Bunga
Bunga Seakan Frozen di Taman Agro
Orkid Cameron
Bunga Lampu Raya?
Pokok teh dan delima di Taman Agro
Ikan pun ada di Taman Agro
Arnab di Taman Agro
Nikmati Teh di Cameron Bharat

No comments:

Post a Comment